• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Outnyttjad kredit vs hög belåning

Conrad

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
16 Januari 2019
Meddelanden
181
Mottagna reaktioner
72
Poäng
217
I och med att antalet förfrågningar försvunnit så har jag nu Mycket bra kreditvärdighet på UC (0,8).
Min belåning är dock väldigt hög (cirka 800k, inkomst drygt 400k), så att få lån ens för att samla blir tufft. Tänkte ändå göra ett försök senare i sommar när jag bara har en FF kvar.
Har en outnyttjad kredit på 15 000 kronor. Har hört att det är bra för kreditbetyget. Men gäller det även i förhållande till en hög belåning? Tänker att bankerna kanske hellre ser 15 000 mindre som beviljade lån/krediter än att de bryr sig om huruvida kreditbetyget är 0,8 eller 1,5?
Frågan är också om det är värt att söka på så högt belopp som möjligt? Ibland har min känsla varit att om man söker en högre summa så får man inte erbjudanden på lägre. Drömmen för min del hade varit ett samlingslån runt 410 000, då hade jag fått en betydligt bättre vardagsekonomi. Men det känns som att runt 350 är någon slags maxgräns, i alla fall med hög belåning?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
353
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Jag tror inte en outnyttjad kredit på endast 15 000 kr gör vare sig till eller från i bedömningen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp